یاسی جونیاسی جون، تا این لحظه: 11 سال و 18 روز سن داره

یاسی، گل بهاری

حرف های دوست داشتنی

1393/8/8 22:18
نویسنده : مامانی
214 بازدید
اشتراک گذاری

موقعی که زمان خواب یاسی فرا می رسه و ما لامپ ها رو خاموش می کنیم. یاسی میگه: "چی شد؟!"

 

وقتی که یاسی جان خودکار یا قلم مو یا مدادش گم میشه، میگه: "خُتال تُجایی؟ ... بیاااا!!!" (خودکار کجایی؟ ... بیا!!!) "قَم مو تُجایی؟ ..." "مِداد تُجایی؟ ..." این جمله در خیلی از موارد دیگه هم کاربرد داره مثلاً در مورد مامان، بابا و ... .

 

وقتی یاسی آب میخواد، میاد و به من میگه: "آب میخوای!" (آب میخوام)

 

یاسی جای گردوها رو بلده، بعضی وقتها میره یه دونه گردو برمیداره و میاد، میده به من. بعد میگه: "جِدو بیشکن" (گردو بشکن) و خودش ادامه میده: "سنگ کو؟" و میره سنگ رو میاره.

 

وقتی یاسی دلش کارتون مورد علاقه اش رو می خواد، میگه: "نی نی یا بیذالَم!" (نی نی یا بذارم). بعد یه دفه یادش میاد نیاز به کنترل داریم و به خودش میگه: "تُلُل کو؟" (کنترل کو؟) وقتی هم که کنترل رو پیدا میکنه میگه: "اینااااش!" و کلی ذوق میکنه.

 

امروز داشتم براش شعر "دویدم و دویدم دو تا خاتون رو دیدم ..." رو میخوندم. آخر شعر اینطوریه: "بابام بهم خرما داد/ خرما رو خوردم شیرین بود ..." که یه دفه دیدم یاسی جان دستم رو کشید و "بیا، بیا" و "پاشووو، پاشووو" کنان منو برد تو آشپزخونه، بعد گفت: "خُما میخوای!" (خرما میخوام) بعد اینکه سه تا خرما خورد اومدیم نشستیم و من دوباره شروع به خوندن این شعر کردم تا رسیدم به اینجا که "یکی به من آب داد/ یکی به من نون داد/ نون رو خودم خوردم ..." که دوباره دیدم مثه دفه قبل من رو برد تو آشپزخونه بعد گفت: "نونون میخوای!" (نون میخوام)

 

 

پی نوشت: در موارد فوق، گاهی فعل "میخواد" جایگزین "میخوای" می شود!

پسندها (3)

نظرات (8)

دختربهاری
8 آبان 93 22:33
`•.¸ ) ¸.•)´ (.•´ *´¨) ¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨) .;"(¸.•´ (¸.•` (`'•.¸(`'•.¸ ¸.•'´) ¸.•'´) «`'•.¸.¤ ســـــــلام ، من آپ کردما منتظر حضورت هستم ¤.¸.•'´» .:"(¸.•´ (¸.•` (¸.•'´(¸.•'´ `'•.¸)`' •.¸) `'•.¸`'•.¸) ¸.•´ ( `•.¸ `•.¸ ) ¸.•)´ (.•´ `•.¸ `•.¸ ) ¸.•)´ (.•´
مامان راحله
8 آبان 93 23:01
عزیزمممممممممم ... چه دخملی شیرین زبونی منم خرما میخوام
مامانی
پاسخ
فروشگاه دایانا
8 آبان 93 23:16
سری جدید محصولات ما رسید. پلین و زانکو و توپ لباسشویی رو گرون نخرید. قیمت ها را مقایسه کنید بعد سفارش بدهید. عرضه مستقیم اینترنتی . ما هزینه تبلیغات تلویزیونی را روی قیمت کالا نمی کشیم
سارا شکيبا
9 آبان 93 8:44
سلام وبلاگت قشنگه! من بازي هاي آندرويد زيادي توي وبلاگم گذاشتم حتما بيا دانلود کن و نظر برام بذار! ممنون ____
mamanemim
10 آبان 93 10:42
اون قسمت "چی شد؟ " خیلی با مزه بود که
مامانی
پاسخ
مامانی(برای دخترم زهرا)
10 آبان 93 13:19
اون شعر خیلی خوبه جهت تحریک اشتهای یاسی جون اینجوری حداقل بخاطر شنیدن اسم غذاها میخوره زیاد ازش استفاده نکن بذار برای روزای مبادا تکراری بشه جواب نمیده هاااا
مامانی
پاسخ
خودمم تعجب کرده بودم! آخه یاسی همچین خوش اشتها هم نیست که با شنیدن اسم خوردنی ها، هوس کنه بخوره!
مامان ریحانه
16 آبان 93 10:39
عزیزم اولین باره به وبت سر می زنم وقتی ماجرای یاسیو خوندم همچین ذوق کردم دختر منم خرما نمی خوره بلکه با این شعر منم خرما خورش کنم عزیزم به قول دخترم من از دختر شما خوشحالم اومد (خوشم اومد ) پس با اجازه شما رو لینک کردک یاسی جونو ببوس
مامانی
پاسخ
امتحان کنید شاید از ذوق شعر، خرما بخوره. منم خوشحالم که نازنین جان از یاسی کوچولو خوشحالش! اومده
•♥مامان متین♥•
17 آبان 93 9:34
آخی نازییی